lauantai 9. maaliskuuta 2013

 Ensimmäinen päivä osa 2


Doris kulki minun perässäni koko ajan. Kävi välillä pedillään kääntymässä. Ei malttanut lasinkaan rauhoittua. Annoin sille luun ja sitä se sitten kalusikin pedillään pitkään. Sitten lähdettiin taas ulos. Doriksella oli vatsa sekaisin, miten niitä liruja tuolta hangesta kerää pois. No, suurimmat sain pussiin. Oli jännää kulkea lenkkipolkua, kun molemmin puolin tietä oli puolitoistametriset lumivallit. Doris hyppäsi aina välillä kinoksen päälle tiirailemaan maailman menoa. Hyvät lenkkireitit meillä täällä on, en oo tennytkään. No, lenkki meni olosuhteisiin nähden aika hyvin, Doris vaan vetää reippaasti.

Huomasin, että täkki petinä oli Dorikselle liian kuuma. Vaihdoin peiton pehmeään kylppärin mattoon ja taas froteepyyhe siihen päälle. Lenkin jälkeen Doris vähän rauhottui ja otti pienet tirsat. Jos liikuin, se nousi ylös ja tuli heti perään. Kun Doris kulki minun perässäni se näykki nilkkojani, ei oikein hyvä juttu. Kielitaidottomana se ei tainnut oikein ymmärtää mitä "ei" ja "älä näyki" tarkoittavat! Samoin, kun rapsuttelen ja silittelen Dorista, se näykkii minun käsiäni ja välillä taas nuolee niitä. Taitaa olla ongelma numero yksi. Jotta taloon tulisi vähän lepoa, päätin istua tietsikan ääreen ja postata FaceBookkiin ja laittaa mailia mun hyvälle ystävälle Leenalle.


Annoin vielä Dorikselle ruokaa, näytti maistuvan hyvin. Käytiin iltalenkillä ja sitten nukkumaan. Olin saanut aimo annoksen ulkoilua ja raitista ilmaa, joten tunsin olevani niin sanotusti veto veks.

Doris:

"Kun me lähdettiin iltapäivällä ulos, niin Eeva laittoi mulle vielä hihnan lisäksi valjaat ja sitten menikin jo paremmin. Mä en enää riuhtonut tai hyppinyt, vedin vaan. Iltalenkki meni vielä paremmin. Sitt illalla Eeva sanoi, että nyt mut pestään. Kyll mua pelotti. Mä kuitenkin tykkäsin, kun Eeva hieroi muhun shampoota. Kuivaus olikin vähän sotkuista homma ja kun mä pääsin pois tuolta kylppäristä, mä pistin pienet riehut. Eeva sanoi, että miten yks koira voi saada tuollaisen sotkun aikaan. Mä taisin olla vähän vahingoniloinen, silee, että ähä kutti, mitäs pesit".

Jaaha, mitähän tuo huominen tullessaan?

Doris ja luu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti